چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - Wed 01 May 2024
  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم

  • تقید خاص شهید جهان آرا به نماز شب

  • بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

  • روایتی از محبان و دوست‌داران اهل بیت(ع) در آفریقا/ پایتخت کنیا میزبان رونمایی از مستند «روشن‌تر از خورشید»

  • مست عشق یک تریلر جنایی

  • بازی خطرناکی که در آسیا در جریان است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 365292
    تاریخ انتشار: 23/بهمن/1402 - 15:18
    حواشی اختتامیه فیلم فجر چهل‌ودوم؛

    برج میلاد از شنیدن نام یک کارگردان متعجب شد/سیمرغ فیلمنامه پرکشید

    چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن به کار خود پایان داد که مراسم اختتامیه آن با حواشی مختلفی همراه بود.

    برج میلاد از شنیدن نام یک کارگردان متعجب شد/سیمرغ فیلمنامه پرکشید

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از مهر

    شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن، مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. این مراسم که با تاخیری ۳۰ دقیقه‌ای همراه بود، حواشی مختلفی داشت که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    با هر سلیقه‌ای پای اصول بایستیم

    محمدحسین حقیقت کارگردان «پرواز ۱۷۵» که دیپلم افتخار بخش مقاومت جشنواره چهل و دوم را دریافت کرد، گفت: با هر سلیقه‌ای پای اصول بایستیم و گذشت کنیم تا کار به سرانجام برسد.

    حقیقت تلخی که در ایتالیا وجود دارد

    آلیاندرو باردانی که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش سینمای سعادت جشنواره فیلم فجر را برای «بهترین قرن زندگی من» از ایتالیا دریافت کرد، طی تصاویری ضبط شده از دریافت این جایزه ابراز خوشحالی کرد و گفت: این فیلم حقیقتی تلخ را که فقط در کشور من وجود دارد، به تصویر می‌کشد.

    خزاعی و بوسیدن چادر دختران خود تا خوانش اشتباه دعای معروف تحویل سال

    محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی پیش از سخنرانی به همراه ۲ کودک دختر خود روی صحنه حضور پیدا کرد و بعد از بوسیدن چادر دختران خود پشت تریبون رفت. وی در کمال تعجب دعای معروف تحویل سال را با تلفظ اشتباه کلمات قرائت کرد.

    پس از شروع سخنان خزاعی، برخی حاضران در سالن شروع به دست‌زدن کردند و خزاعی در واکنش به این رفتار گفت: اگر فکر می‌کنید که با این کار من کوتاه صحبت خواهم کرد اشتباه می‌کنید ولی اگر دست‌زدنتان برای این است که از این حرف‌ها خوشتان آمده محکم‌تر دست بزنید.

    اجرای زنده محمد معتمدی با موسیقی ضبط شده

    محمد معتمدی خواننده شناخته‌شده موسیقی ایران به اجرای ۲ قطعه موسیقایی در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پرداخت. این اجرا با تصاویری از نوازندگان همراه بود و در تناسب با دکور مراسم، طراحی شده بود. معتمدی بعد از اجرای خود گفت: برای اینکه این پرفورمنس به شکلی که دیدید اجرا شود روزها تلاش شد. موسیقی و پرفورمنس این قطعات به صورت ضبط‌ شده ولی اجرای من زنده بود.

    حبیب والی‌نژاد نرفته برگشت

    حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «آسمان غرب» سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد. وی پس از دریافت این جایزه گفت خوشحال است که این جایزه را برای پرداختن به سرباز وطن، شهید علی‌اکبر قربان شیرودی دریافت کرده است.

    وی بعد از دریافت جایزه و برای عکس و مصاحبه از سالن خارج شد ولی بعد از دقایقی کوتاه سیمرغ بلورین جایزه گوهرشاد را هم برای فیلم «احمد» دریافت کرد. مجری چندین بار نام او را قرائت کرد تا بالاخره والی‌نژاد وارد سالن شد و پس از حضور روی صحنه، از امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم خواست تا روی صحنه حضور پیدا کند.

    والی‌نژاد در این بخش گفت: «احمد» فیلم سختی بود و برای تولید نیازمند تلاش شبانه‌روزی و حمایت بود. من دست امیرعباس ربیعی را می‌بوسم که لحظه لحظه تلاش کرد. همچنین دست سردار حاجی‌زاده را می‌بوسم که مثل شهید کاظمی کنار ما بود و کمک کرد.

    دست خونین سال ۵۷ را فراموش نکنیم

    قربانعلی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» که سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو را دریافت کرد، گفت: اگر دستی سیمرغ جشنواره را بالا می‌برد به خاطر دست‌های خونینی است که در سال ۵۷ بالار فتند. این دست‌ها را فراموش نکنیم.

    جایزه‌ای که در زمان حیات پدرم نگرفتم

    جواد عزتی بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول، بیان کرد: می‌خواستم یک ربع سخنرانی کنم ولی ۳۰ ثانیه صحبت می‌کنم. دوست داشتم سمیرغ بلورین بهترین بازیگری را دریافت کنم و نقش‌آفرینی‌های متفاوتی را انجام دادم تا پدرم در زمان حیات خود آن لحظه را ببیند اما نشد.

    تقدیم سیمرغ به پدر موشکی ایران

    حمید رسولیان سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم «دست ناپیدا» را به شهید تهرانی‌مقدم تقدیم کرد و گفت: این سیمرغ تقدیم به پدر موشکی ایران که این همه اقتدار برای ما به ارمغان آورد.

    اهدای سیمرغ توسط پدر به پسر

    در زمان معرفی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری سودای سیمرغ جشنواره، محمدرضا شهیدی‌فر مجری مراسم از محمود کلاری فیلمبردار با سابقه سینمای ایران خواست تا روی صحنه حضور پیدا کند. این دعوت باعث شد تا همگان متوجه شوند که برنده این سیمرغ کوهیار کلاری فرزند این هنرمند مطرح سینمای ایران است که برای فیلمبرداری «تابستان همان سال» به کارگردانی پدر خود، این سیمرغ را از دستان محمود کلاری دریافت می‌کند.

    کلاری بعد از اهدای این سیمرغ به کوهیار کلاری گفت: من ۵ سیمرغ در خانه دارم و با سیمرغی که امشب گرفتم ۶ سیمرغ می‌شود. به روح مادرم هیچ‌کدام از سیمرغ‌های قبلی من را به این اندازه خوشحال نکرد.

    سیمرغ فیلمنامه پر کشید

    در بخش بهترین فیلمنامه سودای سیمرغ، هیات داوران تنها به اهدای دیپلم افتخار به علی ثقفی برای فیلمنامه «پرویزخان» بسنده کرد.

    حضور بازیگر زن برگزیده نقش مکمل به همراه فرزند خردسالش

    شبنم قربانی بازیگر برگزیده نقش مکمل برای فیلم «مجنون» به همراه فرزند خردسالش روی صحنه حضور پیدا کرد. فرزند او در هنگامی که مادر مشغول دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود به سمت جلوی صحنه آمد و این حرکت مورد توجه عکاسان و همچنین حاضران در مراسم قرار گرفت.

    تلفظ اشتباه نام مهرو نونهالی توسط مجری مراسم

    محمدرضا شهیدی‌فر چندین بار نام مهرو نونهالی را که از سوی هیات داوران دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد، اشتباه تلفظ کرد که حاضران در سالن این اشتباه را تصحیح کردند.

    تقدیم سیمرغ به مادران و زنان تاثیرگذار ایران

    مارال بنی‌آدم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم «پروین» گفت: همیشه دختر امروز مادر فردا است و از مادر است بزرگی پسران. این سیمرغ را به همه مادران و زنان تاثیرگذار کشورم تقدیم می‌کنم.

    تقدیم سیمرغ بهترین بازیگری به روح پدر جواد عزتی

    ارسطو خوش‌رزم بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مرد برای فیلم «صبح اعدام» گفت: من به عنوان یک کوچکتر این سیمرغ را به روح پدر جواد عزتی تقدیم می‌کنم.

    سکوت در سالن به هنگام معرفی بهروز افخمی به عنوان بهترین کارگردان

    زمانی که مجری مراسم نام بهروز افخمی را به عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم «صبح اعدام» قرائت کرد، حاضران در سالن متعجب شدند و سکوت کردند.

    ایرادی که افخمی نتوانست از هیات داوران بگیرد

    بهروز افخمی بعد از دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی گفت: در برنامه «هفت» هر چه به دنبال گرفتن ایرادی از هیات داوران و اعلام نامزدهای بخش‌های مختلف گشتیم، چیزی پیدا نکردیم. جنبه معنوی این جایزه را به محمدرضا ورزی برای فیلم «پروین» تقدیم می‌کنم.

    تشویق شهدای حاضر در جشنواره فیلم فجر

    عباس نادران تهیه‌کننده فیلم «مجنون»، بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره گفت: این سیمرغ را به قهرمانان حاضر در جشنواره فیلم فجر تقدیم می‌کنیم از حاضران می‌خواهم که ایستاده شهید احمد کاظمی، شهید مهدی و سعید زین‌الدین و شهید شیرودی را تشویق کنند.

    تقدیم جایزه آرمان به کودکان و نوجوانان غزه

    محمدجواد موحد تهیه‌کننده «باغ کیانوش» بعد از دریافت جایزه آرمان برای این فیلم، گفت: قهرمان «باغ کیانوش» یک نوجوان است و حال دل‌مان را به همه قهرمانان کودک و نوجوان غزه تقدیم می‌کنیم و امیدواریم فلسطین آزاد شود.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما